Da FNs klimapanel i 2018 kom med rapporten som ga verden 12 år på å klare togradersmålet, sa jeg opp jobben sin etter 30 år i reklamebransjen (eller turboen til forbrukermaskineriet som jeg liker å kalle det), og startet selskapet 12YEARS. Her hjelper jeg virksomheter og organisasjoner å inspirere sine ansatte og kunder, samt finne en tydelig, troverdig og relevant rolle når det kommer til bærekraft og samfunnsansvar. I februar 2020 ga jeg ut boka “Håp - en praktisk guide for klimaoptimister” på Aschehou. Boka basert på min filosofi om at om vi skal klare å få gjennomført det grønne skiftet, så må vi gi folk lyst til å være med, og gjøre det enkelt for dem å bidra. Jeg kaller meg selv pådriver klimaoptimist og imperfekt klimaaktivist. Jeg misliker grønne fundamentalister, dommedagsprofeter og grønnvaskere, og elsker alle som kommer opp med ideer som faktisk kan forandre verden til det bedre. Jeg håper også jeg er en av disse selv. Jeg holder veldlig mye kurs og foredrag og er i tillegg: En initiativtakerne til - og forfatter av - Grønnvaskingsplakaten, Styremedlem i WWF verdens naturfond Spesialrådgiver for Handelens miljøfond Medgründer av Resourcer.bio, Programleder av podcasten Gull og Grønne skoger som jeg lager i samarbeid med Kampanje og Skift Næringslivets klimaledere.