Etter 13 års erfaring fra anerkjente reklamebyråer, ville hun gjøre noe nytt. Nå hjelper Jannicke Østlie ferske grafiske designere med å få en fot inn i den bransjen hun selv kjenner så godt. Begge våre to sentrale kreative utklekkingsanstalter i Oslo; Westerdals og Høyskolen Kristiania, tilbyr i dag teoretisk fordypning gjennom bachelor-studier. Den siste tids fokus på bachelor- og høyskoleutdanning ga Jannicke Østlie inspirasjon til å sette sammen et program for de som ønsker en praksisorientert forlengelse av studiet: Et år med trygghet, nettverksbygging og oppfølging. Østlie er selv fagskoleutdannet art director fra Westerdals (samt Melbourne, Australia), med jobberfaring fra byråer som McCann, Leo Burnett, Kitchen og SMFB. De siste syv årene har hun vært tilknyttet Høyskolen Kristiania som faglærer, hvor hun han fattet stadig større interesse for å hjelpe fram nye talenter. De utvalgte av årets studenter skal være i jobb innen ett år, da et nytt studentkull skal overta praksisplassene. Gleden er derfor stor når en etter en pakker sammen tingene sine og forsvinner ut døra – for godt!